به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، تعامل هدفمند میان دستگاههای اجرایی و نهادهای قضایی، یکی از ارکان اصلی در دستیابی به جامعهای ایمن و پویاست. در همین راستا، طی حکمی از سوی اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، از اقدامات و تلاشهای مجدانه سمیه کریمی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، در سال ۱۴۰۴تجلیل شد.
این تقدیرنامه که بر پیوند راهبردی میان دادگستری و سازمان بهزیستی تأکید دارد، بهطور ویژه بر اجرای موفق برنامههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و حمایت از حقوق گروههای آسیبپذیر، بهویژه در طرحهای تخصصی «شوق زندگی» و همافزایی با مراکز خیریه و حمایتی نظیر «رستاک» متمرکز است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در بخشی از این لوح سپاس، خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی را توفیقی ارزشمند دانسته و با اشاره به نقش کلیدی بهزیستی در این عرصه، آورده است: بیشک فعالیت و همکاری در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم و آسیبهای اجتماعی، خدمتی عظیم و حائز اهمیت است و سپاسگزاری از شایستگیها و تلاشهای مضاعف در راستای تحقق این وظایف، وظیفهای است که بر عهده ماست.
سمیه کریمی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، با استقبال از این تعامل سازنده، رویکرد بهزیستی را مبتنی بر «پیشگیریمحوری» و «تخصصگرایی» دانسته و بر این نکته تأکید ورزید که موفقیت در طرحهایی نظیر «شوق زندگی»، حاصل یک کار تیمی گسترده و بهرهگیری از ظرفیتهای مدنی و قضایی است. وی افزود: «نگاه تخصصی به آسیبهای اجتماعی، بدون حمایتهای قانونی و قضایی راه به جایی نمیبرد؛ لذا این تقدیر، نه تنها یک تشویق فردی، بلکه گواهی بر همافزایی ساختارمند برای کاهش آسیبها و ارتقای سلامت روان جامعه هدف است.»
لازم به ذکر است که ادارهکل بهزیستی استان اصفهان در سال گذشته با پیادهسازی رویکردهای نوین در شناسایی و مداخله زودهنگام در آسیبهای اجتماعی، توانسته است ضمن جلب مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردمنهاد، استانداردهای جدیدی را در ارائه خدمات حمایتی در سطح استان تعریف نماید.















نظر شما